دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط استراتژی رقابتی ساختار سازمانی و عملکرد شرکتهای صنعت مواد غذایی

قسمتی از متن پایان نامه :

استراتژی فرق

استراتژی فرق بر مبنای ترغیب مشتریان می باشد که محصول شرکت نسبت به محصول ارائه شده توسط رقبا برتر می باشد. فرق می تواند بر مبنای ویژگی های برتر محصول یا بر ایجاد این برداشت در مصرف کننده که محصول شرکت برتر می باشد، بنا گردد.

مزایای اصل برای کسب و کار با استراتژی فرق موفق عبارت می باشد از :

  • محصولات آن مستلزم قیمت بالاتری می باشد .
  • تقاضا برای محصول نسبت به قیمت کشش کمتری دارد.
  • سودی بالاتر از میانگین می تواند حاصل گردد.
  • مانعی اضافی برای کسب و کارهای جدیدی که می خواهند به صنعت وارد شوند ایجاد می کند.

کسب و کاری که در پی متمایز کردن خود می باشد فعالیت های زنجیره ارزش خود را برای کمک به ایجاد محصولات متمایز و این برداشت درمیان مشتریان که محصولات ارائه شده ارزش قیمت بالاتری را دارند ، سازماندهی خواهد نمود.

فرق می تواند به چندین روش به دست آید:

  1. از طریق ارائه محصولاتی که نسبت به رقبا به دلیل طراحی ، تکنولوژی ، عملکرد و غیره برتر هستند.
  2. بوسیله ارائه خدمات پس از فروش
  3. از طریق کانال های توزیع برتر
  4. از طریق ایجاد نام تجاری خاص به وسیله طراحی ، نوآوری ، تبلیغات
  5. از طریق بسته بندی محصول به صورت برتر یا متفاوت

استراتژی فرق بر ضرورت نوآوری در طراحی ، پژوهش و توسعه ، آگاهی از نیازهای خاص مشتری و بازاریابی تاکید می نماید (کمبل ودیگران، 2002 : 165-166).

استراتژی فرق، بازار انبوه و گسترده را هدف می گیرد و به تولید محصولاتی که می توانند در سراسر          صنعت، بی نظیر و منحصر به فرد باشند، تاکید می نماید. پس شرکت یا واحد تجاری ممکن می باشد قیمت بالاتری بابت محصولات خود طلب کند. در این حالت طرح نام تجاری، تکنولوژی، ویژگی های ظاهری، شبکه های توزیع، یا خدمات قابل ارائه به مشتری می تواند خاص و منحصر به فرد باشد.

استراتژی فرق، استراتژی قابل اطمینانی می باشد برای آن دسته از شرکت ها که به دنبال کسب بازگشت سرمایه بالاتر از متوسط می باشند، زیرا توجه و وفاداری مشتریان به نام تجاری شرکت حساسیت آن ها را نسبت به قیمت کالا پایین می آورد، پس افزایش هزینه ها به خریداران منتقل می گردد. وفاداری خریداران به نام تجاری شرکت هم چنین مانند یک مانع اقدام می کند، زیرا شرکت های جدیدی که می خواهند محصولات خود را به گونه ای متمایز کنند که رقبا را کنار بگذارند، بایستی آغاز ویژگی ها و شایستگی های بارز خود را ایجاد کنند، آن ها را گسترش دهند و سپس عیان سازند. تحقیقات نشان می دهد که اندازه سودآوری استراتژی فرق بالاتر از استراتژی هزینه کمتر می باشد، زیرا فرق مانع بهتری در برابر رقبای جدید ایجاد می کند. البته استراتژی هزینه کمتر سهم بازار بیشتری برای شرکت ایجاد می نماید (جهانی زاده ،1384). لازمه ی راهبرد متمایز سازی محصولات، ارائه محصولاتی منحصر به فرد به مشتریان می باشد که با راهبرد پیشروها از دیدگاه مایلز و اسنو منطبق می باشد. به نظر می رسد راهبرد متمایز سازی بیش تر با بافت کارآفرینی منطبق باشد (امیری و نائیجی ،1389).

ج- استراتژی هزینه متمرکز(هزینه محور)[1]

[1] Cost Focus

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  1. مطالعه وضعیت ساختار سازمانی در شرکت های صنعت غذایی
  2. مطالعه وضعیت استراتژی کسب و کار در شرکت های صنعت غذایی
  3. مطالعه ابعاد عملکرد سازمانی در شرکت های صنعت غذایی
  4. مطالعه ارتباط میان ساختار سازمانی، استراتژی کسب و کار و عملکرد سازمانی در شرکت های صنعت غذایی براساس دیدگاه مبتنی بر منابع

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه ارتباط استراتژی رقابتی ساختار سازمانی و عملکرد شرکتهای صنعت مواد غذایی   با فرمت ورد