دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه کاربرد سیستم مدیریت یادگیری در مدیریت دانش

قسمتی از متن پایان نامه :

آموزش الکترونیکی

سیستم های مدیریت یادگیری، با عنوان محیط های یادگیری مجازی، محیط یادگیری دیجیتال، سیستم های مدیریت آموزش و یا محیط های یادگیری الکترونیکی، برنامه های کاربردی مبتنی بر وب می باشد، که از طریق اجرا بر روی یک سرور و با وب سایت در دسترس هستند و مرورگر از هر مکان با اتصال به اینترنت قابل دسترسی می باشد. این سیستم به مربیان ابزارهایی را برای ایجاد وب سایت دوره های آنلاین می دهد و دسترسی به مواد آموزشی  را امکان پذیر می کند. (کول & فاستر، 2007).  سیستم های مدیریت یادگیری ریشه های خود را در اواخر دهه نود پیدا نمود. رهبر فعلی بازار تجاری تخته سیاه[1] بود که در سال 1997 تاسیس گردید. رقیب آن منبع باز مودل [2]در سال 1999 تاسیس گردید(دلتا ابتکار، 2009). در 2004، اکثر دانشگاه ها به متمرکز کردن سیستم یادگیری خود و حرکت به سمت محیط فردی و حمایتی، میزبانی مرکزی و غیره احساس نیاز کردند (ولر، 2010). امروزه، اغلب سیستم مدیریت یادگیری تعدادی از ویژگی های اساسی و مجموعه ای از ابزار های خاص و کارکردها برای طرفداری از یادگیری را ارائه می دهد. تحقیقا ت اخیر نشان می دهد که یک بازار همیشگی در افزایش بهره گیری از سیستم مدیریت یادگیری (کمبر،مک ناف ، چونگ، لام، چنگ 2010) و تحصیلات متوسطه هست (اسمت & اسچلن, 2009; پاینو و همکاران، 2011). آخرین گزارش نشان می دهد که تقریبا90% از تمام پاسخ های کالج ها و دانشگاه های آمریکایی گزارش دادند که به سیستم مدیریت یادگیری و پشتیبانی آن در ارتباط با استادان و دانشجویان دسترسی دارند (ارووی، داون پورت، آپ دگروو، 2010). با وجود این اندازه پذیرش بالا، اندازه شناخت مزیت های یادگیری از طریق سیستم های مدیریت یادگیری کم می باشد (کزالک و جنسون 2004)، اگرچه  نحوه بهره گیری از این سیستم مربوط به درک معلم و دانش آموز در مورد آموزش و یادگیری (لون و تیزلی، 2009) و یا پذیرش تکنولوژی مربوط می باشد(سانچز و هوروس 2010; ون راج و اسچیپر 2008). حرف e در واژه آموزش الکترونیکی از دیدگاه کاربران چنین تعبیر می گردد )چونگ، لام، چنگ 2010):  اکتشاف: برای فراگیران وب این شیوه آموزشی وسیله اکتشافی برای دستیابی به اقیانوسی از اطلاعات و منابع می باشد.  تجربه: وب می تواند تجربیات آموزشیِ همه جانبه و فراگیری را از آموزش هم زمان، سلسله مباحث متوالی و خودآموزها، در اختیار فراگیران قرار دهد.  سرگرمی و مشغولیت: وب بافراهم ساختن رویکردهای خلاق آموزشی برای کاربران و ایجاد حس مشارکت و همکاری، فراگیران را مشتاق و علاقه مند می سازد. سهولت بهره گیری: بهره گیری از وب نه تنها برای فراگیرانی که با قابلیت های آن آشنا هستند، بلکه برای فراهم آورندگان مطالب اینترنتی نیز ساده، سهل و آسان می باشد، زیرا آنها می توانند به راحتی مطالب را در کلیه ساختارهای فنی همانند یونیکس و ویندوز و … در اختیار کاربران قرار دهند. اعطای قدرت انتخاب: وب به کمک مجموعه ای از ابزارها، فراگیران را قادر می سازد که بهترین روش یادگیری را از دیدگاه خود برگزینند. می توان برای آموزش الکترونیکی تعاریف زیر را در نظر گرفت:

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

[1] Blackboard

[2] Moodle

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

هدف این پژوهش مطالعه کاربرد سازمانی سیستم مدیریت یادگیری  به عنوان یکی از اجزای سیستم مدیریت دانش در بانک توسعه صادرات، و شناسایی تأثیر  مدل پذیرش دانش در پذیرش سیستم مدیریت آموزشی در سازمان می باشد.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه کاربرد سیستم مدیریت یادگیری در مدیریت دانش  با فرمت ورد